ماندگاری عطرهای اماراتی یا کیفیت عطر اصیل ؟

ماندگاری عطرهای اماراتی یا کیفیت عطر اصیل ؟

کیفیت یا ماندگاری !

یکی از عواملی که باعث افزایش ماندگاری می شود میزان غلظت عطر است. امّا ماندگاری عطر آنقدر که برای ما ایرانی ها باارزش است برای اروپایی ها اهمیّت ندارد. لذا هرچند که عطرهای تولید کارخانه های اصیل، قاعدتاً می بایست غلظت بالاتری داشته باشند، امّا ممکن است عطرهای تولید شده در امارات از غلظت بالاتری نسبت به عطرهای تولید شده در اروپا برخوردار باشند.

چیزی که با اطمینان می شود گفت این است که عطرهای تولید کارخانه های اصیل (اروپا و آمریکا) از کیفیّت مادّه ی اوّلیّه و رایحه ی زیباتری برخوردارند. چرا؟

چون:

کارخانه های اماراتی، برای پایین آوردن قیمت تمام شده، روغن عطر (عطر رقیق نشده یا 100% غلظت) مصرفی خود را از کارخانه های درجه ی دوی اروپایی خرید می نمایند.

کارخانه های درجه ی دو، بدلیل در اختیار نداشتن عطّارهای (نوزهای) ماهر و دستگاه های آنالیزی قوی، قادر به دوباره سازی عطرهای اصیل، با تمامی جزئیّات نیستند. لذا عطرهایشان فقط نزدیک به عطر اصیل است و کاملاً شبیه نیست.

دوّم اینکه موادّ اوّلیه ی مورد استفاده ی کارخانه های درجه دوی اروپایی، مخصوصاً موادِّ اوّلیّه ی طبیعی که گران اند ممکن است از نوع ممتاز نباشد و این موجب کاهش کیفیّت رایحه ی روغن عطر کارخانه های درجه دو می شود.



شریف عطّار

ماندگاری کیفیت عطر اماراتی