از ادکلن‌ های طبيعی چه می‌دانيد؟!

از ادکلن‌ های طبيعی چه می‌دانيد؟!


بوی بدن يکی از مواردی است وجودش باعث شرمندگی می شود و هميشه به دنبال آن هستيم تا با ادکلن و عطرهای مختلف آن را به نوعی بپوشانيم تا ديگران متوجه نشوند اما بازهم گاهی اوقات به سراغمان می آيند و نمی توان جلوی آن را گرفت.

بسياری از محققان تا به حال مطالعات زيادی روی عطرهای فيک (تقلبی) و اسانس های شيميايی (اسانس های تثبيت شده با پارافين و مواد شيميايی) مختلف داشته اند و در پی آنها متوجه شده­اند که اينگونه عطرها باعث بروز بيماری های پوستی و حتی تنفسی می­شوند و استفاده از آنها هيچگاه توصيه نمی­شود. در پی اين تحقيقات آنها همچنين مواد طبيعی و معدنی خاصی را پيدا کرده اند که می توانند تا حدی نقش عطرها را ايفا کنند. اين مواد در حالی که بوی بدن را از بين می برند برای ديگر بخش­های بدن نيز کاملا مفيد هستند. 


گوشت سفيد: 

تحقيقات نشان می دهد که يکی از مهمترين عوامل به وجود آمدن بوی بدن خوردن گوشت قرمز است که به علت نبود فيبر باعث بد بو شدن عرق می شود. همچنين دقت داشته باشيد که گوشت های فرآوری شده نيز باعث به وجود آمدن بوی بد می شود. گوشت ماهی و مرغ می توانند گزينه مناسبی برای شما باشند که دوست داريد بدنی خوشبو داشته باشيد. 

 

منيزيم: 

در ميان مواد معدنی منيزيم و روی بهترين عطرهای طبيعی هستند که می توانيد مصرف کنيد. برای آنکه بدنی خوشبو داشته باشيد بهتر است از اسفناج و يا کلم بروکلی استفاده کنيد. اين سبزی ها سرشار از منيزيم و روی هستند و نه تنها برای قسمت های مختلف بدن شما مفيداند بلکه می توانند بوی بد بدن را نيز از بين ببرند. 

 

ليمو: 

ليموی تازه يکی ديگر از بوگيرهای بسيار عالی برای بدن است که می تواند تمامی باکتری های روی سطح پوست را از بين ببرد. در صورتی که ليموی تازه در اختيار نداشتيد از آبليمو نيز می توانيد استفاده کنيد. خوردن آبليمو يا شستن بدن به کمک آن از جمله بهترين راهکارهای خوشبو کردن بدن است. 

 

چای: 

يک نوشيدنی که روزانه از آن مصرف می کنيد ولی شايد از مهمترين کاربرد آن مطلع نباشيد چای است. اين نوشيدنی می تواند بسياری از عوامل بوی بد را در داخل بدن از بين ببرد. چای سبز و سياه بهترين گزينه هايی هستند که می توانيد برای اينکار از آن ها استفاده کنيد. 

 

آب: 

در انتها به بهترين عطر دنيا اشاره می کنيم که هميشه در اختيار ما هست اما به آن بی توجه هستيم و آن هم آب نام دارد. نوشيدن آب به ميزان 8 ليوان در طول روز کار سخت و يا غير ممکنی نيست و بايد آن را رعايت کنيد. آب باعث می شود تا بيشتر عرق کنيد و ديگر باکتری ها روی سطح پوست باقی نمی مانند.

 

عطر ادوکلن عطر طبیعی گوشت سفید روی منیزیم لیمو چای آب خوشبو عرق کردن ادکلن طبیعی ادکلن